Asiakasraportointia ilman tuskan hikeä

Helposti rakennettava automaatio parantaa asiakaskokemusta monin tavoin.
Automaatio parantaa asiakasraportointia Alteryx Alessa 610 x 406

Automaatioiden rakentaminen on nyt yritysten ulottuvilla aiempaa helpommin. Ei tarvita koodaareita tai pitkiä IT-projekteja, kun automaatio tehdään tietokoneelle ladattavalla ohjelmistolla, drag&drop -editorilla. Näin rakennettu automaatio korvaa manuaalityötä, ja ennen kaikkea asiakaskokemus paranee:


Automaatioilla tuotetaan nopeampaa palvelua

Esimerkiksi varainhoidossa kuukausittainen asiakasraportointi nopeutuu huomattavasti, kun sekä raporttien koostamiseen ja lähettämiseen liittyvää työtä automatisoidaan.

Täsmäytykset ja kaupanvahvistukset automatisoimalla nopeutetaan päivittäistä työtä ja siten myös kuukausiraportointia.  

"Alteryxiä pitäisi opettaa jo Hankenilla!" - Alteryx-käyttäjäkommentti

Työkuorma jakaantuu tasaisemmin

Back office -työn kuormittavuus hektisen kuukausiraportoinnin osalta pienenee, kun  toistuva tiedostojen käsittely vähenee. Osaavan henkilöstön resursseja voidaan ohjata enemmän lisäarvoa tuottaviin tehtäviin. Työtyytyväisyys nousee, kun rutiininomaisia tehtäviä vähennetään. 

Esimerkki: Modernilla työkalulla automatisoidaan vaikkapa  toistuvien PowerPoint-raporttien teko.  

Fiksumpi ajankäyttö näkyy parempana asiakaspalveluna ja innovatiivisuutena: tämä hyödyttää asiakasta, parantaa asiakastyytyväisyyttä ja asiakaspitoa.  

Virheiden eliminointi 

Moderni automaatiotyökalu opetetaan karsimaan datasta virheet ja ilmoittamaan tapauksista, joissa tiedoissa ilmenee poikkeavuutta.

Käytännössä automaatio eliminoi inhimilliset virheet, joita väistämättä sattuu, kun ihminen käsittelee tietoja käsin esimerkiksi Excelillä.   

Luotettavat raportointitiedot lisäävät asiakkaan luottamusta ja asiakasuskollisuutta. 

Luo lisäarvoa asiakkaalle:
Erityistoiveet toteutettavissa  

Esimerkiksi tilitoimistojen asiakkailla tai markkinointitoimistoilla on usein lisätoivomuksia perusraportoinnin lisäksi.

Mikä tahansa btob-yritys, joka käsittelee asiakkaan liiketoimintaan liittyvää dataa, voi tuottaa lisäarvoa ja sitoa asiakasta lujemmin asiakkuuteen, jos se osaa vastata asiakkaan ad hoc -analyysitarpeisiin ja lisäkysymyksiin.

Kun siis yksi prosessi on jo automatisoitu, automaatiotyökalulla teet uuden automaation ja tehostat liiketoimintaprosesseja entisestään. BONUKSENA käyttäjä laatii samalla työkalulla rajattomasti lisäraportteja tai mallintaa ennusteita asiakkaiden toiveiden perusteella - ilman lisäkustannuksia, ilman koodia.

Käyttökohteissa vain taivas on rajana. 

Teetä arvio automaation takaisinmaksuajasta

Luetellut ominaisuudet löytyvät Alteryx-itsepalveluanalytiikan työkalusta.

Varaa aika alta ja kartoitetaan, kuinka lyhyt takaisinmaksuaika yrityksenne automaatiolle on: 

Automaatiokartoitus - Varaa aika